Site Loader
REZERWACJA PRZESTRZENI
PW CPR - ul. Rektorska 4, 00-614 Warszawa

Cel główny: 

Diagnoza stanu rynku pracy województwa mazowieckiego w 2021 r. 

Cele szczegółowe:

CS1. Ogólna charakterystyka rynku pracy województwa mazowieckiego z uwzględnieniem wpływu procesów demograficznych oraz pandemii COVID-19.

CS2. Diagnoza sytuacji zawodowej studentów uczelni technicznych w obliczu pandemii COVID-19.

CS3. Charakterystyka absolwentów PW na rynku pracy oraz diagnoza wpływu pandemii COVID-19 na zatrudnienie absolwentów PW w pierwszym roku po ukończeniu studiów.

Źródła danych: 

  • Główny Urząd Statystyczny (w tym baza BDL, informacje sygnalne, obwieszczenia Prezesa GUS).
  • Raport z badania „Pracodawca dla Inżyniera” zrealizowanego przez Dział Badań i Analiz CZIiTT PW oraz Stowarzyszenie Studentów Best w 2021 r. na próbie studentów polskich uczelni technicznych:
    • status zawodowy studentów, 
    • doświadczenie zawodowe studentów, 
    • preferencje dotyczące zatrudnienia, 
    • najważniejsze czynniki przy wyborze pracodawcy,
    • zmiany w sytuacji zawodowej jakie wywołała pandemia COVID-19.
  • Raport z badania „Monitoring Karier Zawodowych Absolwentów PW” zrealizowanego przez Dział Badań i Analiz CZIiTT PW i Biuro Karier PW w 2021 r. na próbie absolwentów PW:
    • status zawodowy absolwentów,
    • średnie zarobki absolwentów PW,
    • charakterystyka zatrudnienia absolwentów PW.
  • Ogólnopolski system monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów szkół wyższych (ELA) – dane o absolwentach PW w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu dla absolwentów, którzy ukończyli studia w 2019 r.
    • absolwenci w rejestrach ZUS,
    • doświadczenie na rynku pracy,
    • czas od uzyskania dyplomu do podjęcia pierwszej pracy na umowę o pracę,
    • mediana średnich miesięcznych wynagrodzeń w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu,
    • Względny Wskaźnik Zarobków,
    • Względny Wskaźnik Bezrobocia,
    • Wskaźniki zarobków oraz bezrobocia w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu na przestrzeni lat 2014-2019.

Post Author: Admin Admin