Rekrutacja na kursy realizowane w ramach projektu “Kompetentny wykładowca – wysoki poziom nauczania”
Semestr letni 2017/2018
Kursy dla nauczycieli akademickich Politechniki Warszawskiej (wybranych wydziałów). Zgłoszenia na kurs odbywają się poprzez wypełnienie do 24 kwietnia 2018 r. formularza dostępnego pod linkiem: https://goo.gl/forms/w8Vxzq2UjAPFdJGR2
Kursy podnoszące kompetencje w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych
Kurs realizowany przez Zespół Rektorski ds. Innowacyjnych Form Kształcenia INFOX, ma na celu podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich PW w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych (nowoczesnych form kształcenia), które zostaną wdrożone w proces dydaktyczny.
Kurs składa się z 2 etapów:
- etap I – cykl warsztatów z umiejętności miękkich, niezbędnych w procesie dydaktycznym;
- etap II – praktyczne zastosowanie uzyskanych umiejętności w trybie learning-by-doing pod nadzorem instruktorów z zespołu INFOX podczas prowadzenia zajęć z grupami studenckimi.
Kurs obejmuje 42 godziny lekcyjne, z czego 30 godzin zajęć obligatoryjnych oraz 12 godzin zajęć do wyboru.
Harmonogram kursu:
Warsztaty intensywne (5 spotkań): 2 lipca – 6 lipca 2018 r. (poniedziałek-piątek)
Design Thinking w dydaktyce
Kurs realizowany przez Katarzynę Bargieł (INFOX PW) oraz Katarzynę Modrzejewską (DBiA CZIiTT PW) skierowany jest do osób, które posiadają podstawową wiedzę dotyczącą nowych metodyk pracy ze studentami i chcą zaimplementować Design Thinking do zajęć dydaktycznych.
Kurs obejmuje 32 godziny lekcyjne.
Harmonogram kursu:
Kurs w terminie 10-15 maja 2018 r.:
- 10 maja 2018 r. (czwartek) godz. 8.00-14.00
- 11 maja 2018 r. (piątek) godz. 8.00-14.00
- 14 maja 2018 r. (poniedziałek) godz. 11.00-17.00
- 15 maja 2018 r. (wtorek) godz. 11.00-17.00
Kurs podnoszący kompetencje w zakresie zarządzania informacją realizowany w formie warsztatów
Kurs (16 godzin lekcyjnych) ma na celu podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich PW w zakresie zarządzania informacją. Kurs realizowany w formie warsztatów nakierowanych na przekazywanie treści dydaktycznych studentom, obejmujących takie moduły jak:
- wyszukiwanie i weryfikacja informacji,
- komunikacja (w tym kanały, plan i forma komunikacji),
- prezentacja informacji (w tym styl prowadzenia zajęć i przekazywania informacji),
- dystrybucja i systemy zarzadzania informacją.
Harmonogram kursu (do wyboru):
I edycja: Warsztaty w terminie 17 – 25 maja2018 r. (4 spotkania x 4 godziny lekcyjne):
- 17 maja 2018 r. (czwartek) w godz. 12.30-16.00
- 18 maja 2018 r. (piątek) w godz. 9.00-12.30
- 24 maja 2018 r. (czwartek) w godz. 12.30-16.00
- 25 maja 2018 r. (piątek) w godz. 9.00-12.30
II edycja: Warsztaty w terminie 19 – 20 czerwca 2018 r. (2 spotkania x 8 godziny lekcyjne):
- 19 czerwca 2018 r. (wtorek) w godz. 08:30-16.30
- 20 czerwca 2018 r. (środa) w godz. 08:30-16:30
BARDZO WAŻNE!!!
Wymagania względem uczestników Projektu – nauczycieli akademickich podnoszących kompetencje:
- Zgłoszenie się poprzez Formularz.
- Wzięcie udziału w badaniu kompetencji „na wejściu” i „na wyjściu”.
- Złożenie Oświadczenie uczestnika Projektu i przekazanie danych osobowych.
- Wzięcie udziału przynajmniej w 80% zajęć w ramach wybranego kursu.
- Przeprowadzenie zajęć ze studentami (min. 1 semestr) z wykorzystaniem nabytych kompetencji, w okresie realizacji Projektu (zajęcia muszą rozpocząć się najpóźniej w lutym 2019 r.), co zostanie udokumentowane, np. w sylabusie, karcie egzaminacyjnej przedmiotu etc.
Zgłoszenia na kurs odbywają się poprzez wypełnienie do 24 kwietnia 2018 r. Formularza dostępnego pod wskazanym linkiem:
https://goo.gl/forms/w8Vxzq2UjAPFdJGR2
24 – 27 kwietnia 2018 r. przeprowadzony zostanie bilans kompetencji wśród osób, które zgłosiły się na kurs. Otrzymają one, na podany w Formularzu adres e-mail, obowiązkową do wypełnienia ankietę. Wyniki bilansu stanowić będą podstawę do stworzenia list uczestników poszczególnych kursów, które zostaną przekazane do weryfikacji przez władze wydziałów. Dziekan/prodziekan zaświadczy, iż podniesienie kompetencji przez wskazanych nauczycieli akademickich we wskazanym obszarze wynika z potrzeb dydaktycznych wydziału i zostanie praktycznie wykorzystane w kształceniu studentów. Listy uczestników, zatwierdzone ostatecznie przez Kierownika Projektu, zostaną ogłoszone niezwłocznie po ustaleniu liczby osób pomyślnie zrekrutowanych na poszczególne kursy. Kursy zostaną uruchomione w przypadku zebrania minimalnej liczby uczestników, tj. 8 osób.
Zajęcia w ramach kursów informatycznych odbywać się będą w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej, w salach Ośrodka Kształcenia na Odległość.
Zajęcia w ramach kursów w zakresie innowacyjnych umiejętności dydaktycznych, zarządzania informacją oraz kursów w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym będą prowadzone w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW.
Szczegółowe informacje można uzyskać, kontaktując się z Działem Wsparcia Edukacji CZIiTT PW: dwe.cziitt@pw.edu.pl; tel. 22 234 14 23 lub 22 234 59 93.