Szybki start dla przedsiębiorczych – kurs preinkubacji dla naukowców organizowany przez Inkubator Innowacyjności PW
Celem Projektu jest opracowanie i wdrożenie na Politechnice Warszawskiej kursu preinkubacji pozwalającego na wstępną walidację pomysłów i projektów biznesowych, co pozwoli uczestnikom – naukowcom na podjęcie decyzji dot. rozwijania innowacyjnych produktów, poprzez założenie firmy typu start-up lub wdrożenie ich w przedsiębiorstwach.
Najbliższa edycja już w lipcu. Formularz rejestracyjny zostanie opublikowany w czerwcu:
https://www.facebook.com/events/401991383716588/
Udział w programie jest bezpłatny.
*Partnerem programu „Szybki start dla przedsiębiorczych” jest ReaktorX.
Kiedy?
Lipiec i sierpień (8 spotkań + Expert Day); godz. 14.00-20.00
Zaświadczenia dla tych, którzy ukończą cały program. W trakcie każdego spotkania serwis kawowy oraz lunch.
Gdzie?
Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii
Politechniki Warszawskiej
ul. Rektorska 4 Warszawa
Dla kogo?
- naukowcy
- posiadający pomysł na produkt lub usługę
- zobowiązanie do pracy poza spotkaniami
- zobowiązanie do zachowania w tajemnicy szczegółów rozwijanych w programie projektów
Zgłoszenia:
- zespoły naukowców (2-5 osób)
Co zyskują uczestnicy?
- udział w warsztatach (8 spotkań po 6h)
- kontakt z mentorami Inkubatora Innowacyjności Politechniki Warszawskiej
- dostęp do powierzchni ININ PW w trakcie trwania edycji, a także po, w celu kontynuacji pracy nad projektem (ProjectRoom Inkubatora Innowacyjności PW)
- w przypadku pozytywnej weryfikacji projektu biznesowego, możliwość kontynuacji prac po założeniu działalności gospodarczej – w ramach Inkubacji – Inkubatora innowacyjności PW
- pierwszeństwo udziału w wydarzeniach organizowanych przez CZIiTT PW
- networking
- DemoDay – prezentacja projektu przed szeroką publicznością
Program warsztatów:
Tydzień 1 i 2 Definicja problemu, możliwego rozwiązania i zestaw ogólnych informacji dot. prowadzenia firmy; Business Model Canvas.
Tydzień 3 Podstawy księgowości.
Tydzień 4 Customer Development; zaprojektowanie eksperymentu (wywiady, ankiety) dla pomysłu na produkt lub usługę; rozmowy z potencjalnymi klientami/użytkownikami.
Tydzień 5 Czym jest marka własna i jak ją zbudować?; zespół (budowa, rozwój, komunikacja).
Tydzień 6 Analiza wniosków z wywiadów/ankiet; ponowne uzupełnienie Business Model Canvas; finansowanie.
Tydzień 7 Marketing i sprzedaż; stworzenie prototypu (makieta, landing page itp.).
Tydzień 8 Pitching+ Expert Day i DemoDay